Karltheking.blogg.se

Pantburkar, Hugo och en tandemcykel

Kategori: Allmänt

Igår kväll var det en av dom roligaste kvällarna i hela mitt liv!
Om du vill veta vad det var, så föreslår jag att du fortsätter läsa! Du kommer absolut inte ångra dig! Haha :D
I alla fall..
Det började med att jag och Julius var ute på stan runt 19.30 och hade allmänt tråkigt. Vi mötte Julius familj som skulle in på ICA och panta några burkar. Fast det var inte så viktigt att veta.. Men i alla fall, jag och Julius satt utanför ICA på en mur och väntade på svar från Anton och då kom Hugo och hans kompisar och satt sig på en bänk bakom oss. (Hugo och hans kompisar går i 7:an och är skrämmande sjukt sociala med alla). Jag och Julius fick typ damp och gick därifrån så professionellt vi kunde med våra cyklar som vi hade och stannade typ några meter bortanför dom utanför biosalongen. Där mina kära vänner, smsade jag min mormor och frågade om hon hade några burkar/flaskor jag och Julius kunde få panta för att få pengar så vi kunde köpa Pepsi.
Så efter hon hade svarat ja (sicken bussig mormor jag har) så cyklade jag och Julius till min mormor och morfar för att hämta kassarna med pantburkarna och flaskorna i. Där fick vi även en hel historia av min morfar om var alla flaskor kom ifrån.. Fan vad lack jag blev då.. 
Sedan efter det bestämde jag och Julius oss för att hämta tandem cykeln hemma hos mig och ta den istället för våra vanliga cyklar, fast så lat som Julius är så var det bara jag som fick cykla hem och hämta den medans hon väntade vid korsningen hos min mormor och morfar. 
Väl hemma gick jag in och hämtade nyckel till tandem cykeln, och gick ut igen med min mamma som en magnet bakom mig. Samtidigt jag låste upp cykeln så undervisade mamma mig om hur farligt det är att cykla när det är mörkt. Jag struntade i henne och cyklade ner tillbaks till Julius där vi sedan tillsammans cyklade hem till Julius så att han kunde lämna sin cykel och hoppa på bak på tandem cykeln. Vi cyklade till ICA för att panta burkarna, och då såg vi Hugo och hans kompisar gå ner mot hamnen typ. Vi beslöt oss för att panta burkarna fort och sedan cykla efter dom för att se vart dom gick. När vi hade pantat burkarna och fått våra hela 35 spänn cyklade vi efter killarna, fast när så såg var dom satt så cyklade vi till OKQ8 för att pumpa däcken på cykeln. Och efter det ringde vi Anton samtidigt vi var på väg hem till honom och berättade att vi hade sett Hugo. (Anton är lite småkär i Hugo). Anton kom jätte snabbt ut på vägen och där berättade jag hela historian som jag berättar  för er nu.
Sedan cyklade vi tre efter Hugo och dom andra som var på väg mot ICA igen. Klockan var nu drygt 21.00, lol jag kan klockan :D Men i alla fall.. sedan kom en bil och hämtade Hugo (förmodligen en knarkare, det kan knappast ha vart hans mamma eller pappa..) och då blev det tråkigt för Anton så han stack hem, men jag och Julius var kvar ute och då såg vi Isak, Victor och många fler (från 8:an) och dom ropade på oss så vi cyklade iväg, haha. Men cyklade tillbaks igen och cyklade runt på ICA parkeringen och ropade på dom samtidigt dom ropade på oss! Hahah det var askul! Sedan när dom började gå mot oss så cyklade vi iväg runt på vägarna och då gömde dom sig bakom en bil på parkeringen för att dom säkert skulle skrämma oss. Sedan sprang dom iväg och gömde sig bakom någon Thai restaurang och jag och Julius cyklade efter. Sedan höll vi på så till 22.30 ! XDD
Okej, tack för att ni orkade läsa detta inägg (: Hahahah!! // Karl (:

Kommentarer

  • Julia säger:

    AHAHAHAHAHAHA XDDDDDD (Y) ATT DU ORKAR SKRIVA ALLT, DET HÄR MÅSTE GÖRAS OM!!! XDDDDDD (YYY)

    Svar: Hahahahhah!! XD YEAH MAN! ABSOLUT!! #YOLO !! XDD (Y) :D
    Karl King

    2013-04-21 | 13:46:24
    Bloggadress: http://julianygards.blogg.se

Kommentera inlägget här: