Karltheking.blogg.se

Ska man dö under helgen?

Kategori: Allmänt

Låt mig förklara min dramatiska rubrik..
Man går i skolan 5 dagar i veckan och i mitt fall så är jag där från 08.00-15.00 och kommer hem vid 15.30 på dagarna. Och så har man 2 dagar som kallas helg, fast dom dagarna får man inte använda för skolan och skolverket för att vila upp sig till den nästa plågsamma veckan som kommer, man måste istället sitta och skriva en hemkunskaps- uppgift, en sjukt lång so- uppgift, matteläxa och så måste man även plugga till det sista Nationella provet i engelska som jag nu har på måndagsmorgonen vilket kommer ta hela helgen för mig.
Jag blir så lack! Helgen är till för att vila upp sig, inte sitta och skriva om hur valfärden mellan Sverige och Mali är, och hur klimatet skiljer sig och allt mellan himmel och jord! Det gör man ändå i skolan, jag menar det är väl det man har lektionerna till? Att lära sig saker. Det ska ju inte gå bort ens lediga tid.. enligt mig i alla fall.
Men aja.. måste göra min matte läxa nu, räta linjens funktioner.. y=kx+m (?!)
// Karl (:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: