Karltheking.blogg.se

Klassresa

Kategori: Allmänt

Tjääääänare!
Tänker berätta lite om min klassresa jag var på. Så om du vill veta vad en i min klass gjorde mitt ute i skogen i tre timmar mitt i natten så föreslår jag att du förtsätter att läsa.
I alla fall, jag och min klass åkte buss från Leksand runt 16.00 och kom fram till Sollerön vid 18.00.
Våran mentor skulle ta sin bil med all våran packning i så vi slapp bära allt på bussen.
Vi grillade korv nere vid en sjö, och fyfan vad det blåste alltså!
Anton tvingade i mig 4 hela jävla korvar med bröd och jag fick lite applåder från honom och Isak för att jag för en gångs skull åt något.
Senare på kvällen efter vi hade ätit byggde vi upp tälten. (Jag sov i samma tält som Anton, Isak och Lukas).
Och under denna tid försvann Per med hans kompisar bort från gården och när några utav dom kom tillbaka efter två timmar, visade de sig att dom hade gått flera km till närmaste matbutik, Coop Konsum, och köpt godis och energidrycker. Vi andra som var kvar satt och körde sms roulet och en gång löd sms:et så här:
"Såg du hästen Kalle hade med sig till skolan? Den var jävligt ful, men ändå så len. Föressten, tog du med dig termosen? Vad hade du i den? Tomatsås?"
Medan vi satt och skickade galna sms till folk så var Per och en till var fortfarande borta, och man kunde se senare på våran "klass sida" på Facebook att Per hade lagt upp en bild på en äng och en text vars löd "Var är vi?".
Jag kan meddela att dom kom tillbaka lite efter tolvslaget och Per berättade att han hade varit ute i skogen och sprungit för att leta efter varg. Men det enda han hittade var älg och människospår...
Japp, det var det ja. Haha! Sedan sov vi inget på hela natten för att alla sprang runt och skrek.
Egentligen skulle vi ha åkt hem med 12.00 bussen, men eftersom alla hade varit vakna hela natten tog vi 07.00 bussen och kom fram till Leksand vid 09.00. 
När jag kom hem så däckade jag i min sängen och sov till 16.20.
Nu är det bara att tagga till fotbollsträning klockan 18.00 *gäsp*
 
// Karl (:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: